0%
Greseli comune facute de proprietarii de restaurante

Deschiderea unui restaurant este o activitate dificila si necesita intuitie, documentare si, nu in ultimul rand, pragmatism. De asemenea, ar trebui sa te inarmezi cu multa rabdare, un astfel de proiect necesitand timp pentru a fi pus pe picioare.

Analizeaza si urmeaza cativa pasi esentiali:

  1. Ce isi doreste piata in materie de mancare, atmosfera, stilul de servicii oferit, pret, timpul de asteptare.
  2. Locatie, design, echipamente, meniu, retete, echipa.
  3. Executie, training personal, servicii, conditii de desfasurare a activitatii, management-ul afacerii.

Primele doua puncte sunt cele care vor evidentia daca restaurantul tau este unul cu sanse de succes. Al treilea punct, odata cu deschiderea, este cel care iti va arata daca business-ul tau este unul profitabil.

Greselile pe care multi dintre noii proprietari le fac sunt:

1. Lipsa identificarii unei nevoi reale. Se bazeaza pe experientele personale, fara a identifica necesitatea produselor sale in piata. Sa te bazezi pe noroc nu este o strategie de succes.

Cum afli ce vor oamenii din zona? Iesi si vorbeste cu oamenii, cu potentialii clienti, afla unde merg in acest moment si de ce fac aceste alegeri. Ce anume nu le ofera locurile in care merg?

2. Concept slab. Multi dintre cei care deschid un restaurant incearca sa se adreseze unui public foarte larg, nu isi definesc niste caracteristici si se axeaza doar pe meniu. Nu este vorba doar despre mancare, ci despre intreaga experienta. Ai grija la „mileniali”, cei nascuti in intervalul 1980-2000, cunoscuti si ca Generatia Y. Acestia nu cauta doar produse, ci o emotie.

3. Costuri mari de deschidere. Decide cat investesti doar in momentul in care ai stabilit care iti doresti sa fie profitul pentru urmatorul an. Daca investesti un leu, ar trebui sa te astepti ca ceea ce castigi sa fie macar in valoare de 1.2-1.5 lei.

Ia in calcul cheltuielile suplimentare ce pot aparea si, inevitabil, asta se va intampla. Ia in calcul macar o crestere de 20% a cheltuielilor, fata de estimarea initiala.

4. Alege zona in care vei deschide restaurantul, in functie de publicul pe care l-ai identificat pentru produsele tale. In general, gandeste-te ca oamenii care pot sa vina mai des la restaurantul tau sunt cei din zona, acoperind o arie de aprox 1,5-3 km. Aria de acoperire poate fi mai mare, normal, dar asta depinde foarte de mult de cat de special reusesti sa faci restaurantul. Accesul in locatie trebuie sa fie facil.

Nu inchiria un spatiu mai scump decat crezi ca iti poti permite. Nu te arunca de la inceput la cheltuieli mari de chirie.

5. Echipamentele: desi foarte multi proprietari isi doresc sa eficientizeze cat mai mult costurile spatiului si sa micsoreze pe cat posibil investitia, specialistii recomanda o analiza amanuntita a raportului pret-calitate. O investitie mica la inceput, fara o evidenta clara asupra produsului si asupra rezistentei sale in timp, poate duce, mai tarziu, la costuri ridicate de mentenanta/service si, nu in utlimul rand, la efecte negative asupra produsului final.

6. Organizarea interna a restaurantului: sisteme si proceduri. Aceasta include procedurile pentru angajati, retetare, pastrarea calitatii produselor, organizarea activitatii. Lipsa acestora o sa duca, inevitabil, la nemultumirea clientilor.

7. Lipsa ledership-ului. lipsa unui mediu de lucru placut, lipsa recunoasterii meritelor, lipsa respectului si a unei bune comunicari intre management si echipa pot duce la efecte negative asupra business-ului.

Se spune ca 80% din succesul unui restaurant este stabilit dinaintea deschiderii. Cu cat esti mai constient mai din timp de problemele ce pot aparea, ai sanse mai mari sa le eviti.