Recomandari de extindere a unei afaceri Horeca, cu servicii de livrare si preparate la pachet
0%
Stim cu totii ca restaurantele functioneaza cu marje foarte mici si sunt extrem de atente la propriile costuri. Prin preparate noi, originale, oferte speciale si retete de sezon, restauratorii cauta permanent modalitati de a-si optimiza profiturile. In acest context, includerea optiunilor de livrare la domiciliu sau de comenzi la pachet poate cu siguranta sustine acest deziderat, daca sunt implementate corect. Iata in continuare cateva recomandari utile, pentru a va asigura ca noua strategie de a implementa aceste servicii mentine lucrurile sa functioneze fara probleme, atat in operational, cat si - nu in ultimul rand - pentru proprii clienti.
Ultimii patru ani au devenit o veritabila "epoca de aur" la nivel international pentru serviciile de livrare (delivery) si preparate la pachet (take-out). Debutul pandemiei Covid-19 a creat o cerere exponentiala pentru trendul de a servi masa in afara restaurantelor, trend cu care consumatorii s-au obisnuit si nu va disparea prea curand. Astfel, inainte de a aborda recomandarile promise pentru eficientizarea proriei afaceri in Horeca, in afara propriei locatii, credem ca este este util sa punctam cat de popular a devenit acest trend fost in acesti ultimi patru ani. Potrivit datelor statistice, 10% dintre oaspeții restaurantelor au raportat ca au comandat preparatele prin serviciile de livrare, semnificativ mai mult in prezent decat inainte de pandemia Covid. Se au astfel in vedere cateva dintre datele statistice legate de serviciile de livrare a preparatelor alimentare, raportate pentru 2022:
- Pentru comenzile la pachet, consumatorii mentioneaza calitatea preparatelor ambalate, ca principala preocupare;
- Clientii doresc o experienta confortabila de a accesa aceste servicii, mentionand a) usurinta in procesul de a comanda si b) usurinta de a ridica de la punctul de livrare, in primii cinci cei mai importanti factori;
- Pentru serviciul de livrare, calitatea preparatelor este, de asemenea, cel mai important beneficiu, cu peste 65% dintre consumatori raportand calitatea ca fiind principalul criteriu de selectie;
- Cel mai popular preparat la pachet este puiul, urmat pe locul doi de preparatele specifice chinezesti;
- In urmatoarea perioada, se asteapta o crestere constata a comenzilor online pentru preparatelr culinare, de 10-12%, anual;
- Sase din zece adulti raporteaza ca serviciile de livrare sunt mai importante acum decat inainte de pandemia Covid, iar in segmentul Millenials, acest raport este si mai mare (de 71%).
Cautati solutii pentru cresterea propriilor profituri? In Statele Unite de exemplu se asteapta ca peste 185 de milioane de clienti sa foloseasca in mod curent serviciile online de livrare a alimentelor, pana in 2025.
Integrati echipamente profesionale de mentinere la cald
O dezamagire majora atunci cand ridicati sau vi se livreaza preparatele ambalate, este primirea acestora la o temperatura necorespunzatoare. Nimic nu poate compromite experienta clientului mai mult decat un preparat rece. De asemenea, in unele cazuri, clientul poate intarzia preluarea comenzii, situatie in care care preparatele stationeaza destul de mult in spatiul de preluare.
Solutia?... echipamentele de mentinere la cald, mentinand in acelasi timp si calitatea acestora. Pentru a mentine un preparat fierbinte in spatiul de preluare, pana la ridicarea acestuia de catre clienti sau livrator, este important sa utilizati solutii care nu deshidrateaza preparatele, mentinand in acelasi timp o temperatura optima. Nu doar pentru satisfactia propriilor clienti, ci si pentru siguranta alimentara a intregii dvs. operatiuni.
Pentru restaurantele care au mai mult spatiu de productie alimentara mare, dulapurile calde de mentinere a temperaturii ofera optiuni superioare de capacitate, perfecte pentru a depozita cuve cu prepatrate pentru serviciile de catering.
Perfecte pentru cantitati mai mici, sertarele de de mentinere la cald si statiile incalzite de expunere/transare încălzitoarele de blat sunt de asemenea optiuni excelente. Ambele echipamente cresc timpii de mentinere a preparatelor in ore, fara a afecta aspectul sau gustul si, sunt perfecte pentru restaurantele cu mai putin spatiu.
Cand subiectul este a comanda un preparat culinar cu suportul serviciului de livrare, una dintre grijile principale este mentinerea calitatii, temperaturii si sigurantei alimentare a produselor, pe intreg fluxul, intre bucatarie si destinatie. Avand in vedere ca cel mai important aspect pentru un client ramane calitatea preparatelor, este esential ca preparatele comandate cu livrare sa mentina o calitate proaspata, asda cum se prezinta la iesirea din bucatarie.
Pentru cel mai inalt nivel de control al temperatuirii pentru livrare, dulapul de tip tabletop Safebox Hold, de la Electrolux Professional - o solutie dezvoltata recent, in 2023 - prezinta o tehnolobie optimizata de mentinere ventilata la cald - ce controlează umiditatea in incinta, pentru a impiedica formarea de condens, precum si o lampa UV, pentru un mediu de depozitare la cele mai exigente standarde de igiena si siguranta alimentara.
Dedicati un spatiu pentru preluarea comenzilor
Cu siguranta doriti ca proprii clienti sa se simta speciali si apreciati in locatia dvs, chiar si doar la momentul ridicarii comenzilor la pachet (la urma urmei, in special dupa ce cu totii am trecut prin aceasta pandemie, mulți dintre clientii dvs. doresc ca restaurantele lor preferate sa simta exact acelasi lucru). O modalitate este sa dedicati un spatiu sigur pentru a facilita procesul de comanda si ridicare. Multe dintre restaurantele care vizeaza extinderea propriilor afaceri cu acest flux nou de venituri, nu au o experienta preliminara in operarea unui flux intern pentru comenzile cu preluare sau livrare. Aceste doua serviciipot fi - intr-un fel - o afacere in sine sau un punct de lucru ce poate oferi venituri relevante. Este util sa considerati o semnalizare clara si concisa de exemplu, modul in care organizati spatiul de stationare al preparatelor comandate, intre momentul finalizarii si cel al preluarii, sau modul in care vor functiona plata di ridicarea comenzilor, din punct de vedere logistic. Unele restaurante de exemplu prefera o semi-integrare verticala prin preluarea serviciuluide preluare zonal, in proximitatea propriilor locatii.
Selectati ambalaje de calitate, care să permita livrarea preparatelor la destinatie in conditii optime
Nu este nimic mai frustrant decat sa ajungeti acasa cu o pungă plina de mancare, doar pentru a descoperi ca jumatate din sos s-a varsat in interior. Cand integrati serviciile de livrare si preluare la pachet, se recomanda sa analizati cu atentie optiunile disponibile pe piata, pentru a indentifica cele mai potrivite ambalaje pentru tipurile de prepatrate pe care le veti include in meniul de comenzi. Aceasta analiza se poate dovedi insa deosebit de dificilam daca nu ati luat niciodata in considerare aceste consumabile inainte. INtelegem ca diferite tipuri de preparate au cerinte diferite, atunci cand vorbim de recipientele special pentru livrare sau comenzile la pachet. Unele sunt mai grele sau mai fierbinti decat altele. De asemenea, recomandam sa considerati si un flux de lucru sau bune practici pentru activitatea de ambalare, inainte ca preparatele sa fie preluate de catre clienti sau livratori; nu doriti sa plasati ceva greu deasupra painii, sau ceva fierbinte de exemplu, deasupra unui desert cu inghetata.
Cand ambalati preparatele pentru comenzile cu livrare sau ridicare, trebuie sa selectati pungile potrivite, in functie de temperatura specifica a fiecarui preparat. Trebuie de asemenea sa oferiti clientilor instructiuni simple pentru a depozita resturile si cel mai bun mod de a re-incălzi fiecare preparat. De asemenea, se recomanda listarea unei date de expirare pe ambalaj.
Oferiti optiuni de comanda online
Posibilitatea de a accesa site-ul web al unui restaurant si de a comanda preparatele preferate de oriunde, permite clientilor sa plaseze comenzi din impuls si fara a fi nevoie sa planifice in avans. Acesta este un avantaj major pentru restaurantele care integreaza comenzile la pachet și cu livrare in propriile afaceri. De fapt, potrivit statisticilor internationale, 53% dintre adulți considera ca plasarea comenzilor la pachet este esentială pentru propriul stil de viata modern. Asigurarea unui acces usor catre meniul online siin procesul de plasare a unei comenzi poate face diferenta intre a plasa o comanda la restaurantul dvs, sau a merge la un concurent.
Implicati angajatii potriviti
Nu puteti desemna pe oricine sa asigure preluarea telefonica sau online a comenzilor de livrare sau preluare la pachet. Aceasta trebuie sa poata raspunde la intrebarile despre preparatele din meniu, despre calitatea ingredientelor sau procesul de preparare, cineva care sa se simta confortabil in interactiunea cu clientii, cineva cu aptitudini reale de vanzari, care sa poate optimiza comenzile prin sugestii de up-selling sau cross-selling (McDonalds a devenit gigantul modial de astazi printr-o singura intrebare: "doriti si o portie de cartofi prajiti langa acel burger?". Doriti pe cineva care sa faca o prima impresie excelenta, intr-o perioada extrem de scurta de timp si, care sa puna intotdeauna nevoile clientilor pe primul loc. A avea o strategie definita pentru dezvoltarea comenzilor cu livrare sau ridicare este o modalitate excelenta de a a va sprijini angajatii in contextul actual, de a intelege si executa eficient obiectivele propuse si propria activitate.
Asigurati acuratetea datelor in procesul de comenzi
Nu este nimic mai regretabil decat sa cheltuiti bani pe comanda meniului preferat, iar odata ajuns acasa, sa constatati ca restaurantul a gresit comanda dvs. De fapt, nmerosi clienti nu vor comanda de la acelasi restaurant in viitor, dupa o asfel de eroare. Trebuie sa acordati atentie fluxului de date intern si procedurilor de lucru aferente, trebuie sa resonsabilizati un angajat pentru asigurarea acuratetei datelor corespunzatoare fiecarei noi comenzi. De la "sosuri suplimentare", la "fara muraturi sau maioneza pe un burger", acestea sunt detalii usor de ratat de catre personalul din bucatarie. Este o idee buna sa desemnati un angajat care are capacitatea de a fi orientat eficient pe detalii, pentru a verifica fiecare comanda, dupa ce aceasta paraseste bucataria, pna la momentul cand aceasta este preluata de catre client sau de catre livrator.
Cu o strategie bine definita si o planificare eficienta, puteti face ca noul serviciu de comenzi meniu cu livrare sau ridicare sa fie un real succes pentru propria afacere. De la o zona dedicata de preluare, pana la acuratetea datelor comenzilor primite, asigurarea unei experiente pozitive pentru clientii dvs. este cruciala, pentru a-i transforma in clienti fideli.