Ascensiunea serviciilor de tip take-away in Horeca
0%
Desi ar putea fi usor sa grupati serviciul de take-away intr-o singura categorie, realitatea este ca exista numeroase nuante in segmentul serviciilor alimentare de acest tip. Unele preparate la pachet se pot ridica de catre clienti doar din locatie, in timp ce altele permit acestora sa ramana in limitele confortabile ale propriilor masini.
De asemenea, este important sa facem diferenta intre serviciile de take-away si cele de delivery (livrare). In timp ce ambele reprezinta un segment important al servirii mesei in afara restaurantului, preparatele la pachet pot oferi clientilor mai mult control in ceea ce priveste procesul de preluare, eliminand necunoscute, precum conditiile sau durata transportului pana la destinatie.
Atat serviciile de take-away cat si cele de livrare s-au dezvoltat accelerat in timpul pandemiei Covid, cuprinzand astfel o sectiune transversala critica a serviciilor de restaurant, iar confortul pe care acestea il ofera este ceva ce consumatorii de astazi doresc sa pastreze. Conform statisticilor la nivel international, vanzarile de tip take-away au crescut foarte mult in timpul pandemiei, livrarile la domiciliu au devenit in aceleasi timp extrem de populare, iar calitatea preparatelor pe aceste doua segmente de servicii a crescut sensibil. In plus, incepand cu 2020, clientii au preferat cu 20% mai mult serviciul de take-away peste cel de livrare la domiciliu, o consecinta probabila a controlului pe care primul serviciu il ofera.
Cum sa imbunatatiti controlul consumatorilor prin serviciul de Take-Away
Cand vine vorba de un preparat la pachet, calitatea este esentiala. La fel de importante insa, sunt avantajele conferite de confort si siguranta. Daca operatorii pot cultiva aceste trei beneficii, rezultatul va fi un potential crescut de profit. Dar cum pot oare operatorii Horeca de astazi sa sublinieze controlul consumatorilor si sa dezvolte o experienta de succes pentru propriile servicii de take-away?
Asigurati calitatea superioara a preparatelor
Atunci cand cumpara un preparat la pachet, este inutil sa subliniem urmatorul fapt: consumatorii de astazi cauta calitatea unui preparat culinar, mai presus de orice alt aspect. Aceasta inseamna pastrarea proprietatilor preparatelor din meniu, incepand cu finalizarea procesului de gatire si pana la momentul in care pachetul este desfacut de catre client, asigurand mentinerea acestora cat mai mult timp posibil la temperatura si in conditiile adecvate. Solutii precum dulapul cald Safehold Box de la Electrolux Professional pot ajuta operatorii sa asigure calitatea, creand in acelasi timp confort si reducand presiunea asupra personalului.
Consecventa este de asemenea un aspect important al calitatii. In multe cazuri consecventa este afectata de catre personal sau de lipsa acestuia. Cu noile tehnologii automate si afisajele tactile cu meniuri si pictograme intuitive, personalul nu va trebui sa-si petreaca tot timpul ocupandu-se de o linie aglomerata de clienti. Cu solutiile potrivite, operatorii Horeca pot asigura calitatea, pot identifica si monitoriza precizia comenzilor si pot reduce in acelasi timp presiunea asupra echipei din bucatarie.
Creati o experienta confortabila pentru clienti
Confortul oferit clientilor este cu siguranta un factor la fel de important ca si cel legat de calitatea consecventa a preparatelor. Desi sondajele din timpul pandemiei au enumerat igiena si siguranta ca al doilea cel mai important factor pentru consumatori, intr-o lume post-pandemica, clientii se concentrează mai mult pe facilitatile de confort cu care s-au obisnuit in timpul pandemiei si se asteapta ca acestea sa fie mentinute.
Dar ce inseamna o experienta confortabila in segmentul serviciilor de take-away? In primul rand implica rapiditate si eficienta si, nu exista o modalitate mai rapida de a lua un preparat la pachet si de a-ti continua drumul, decat cea de a ramane in propria masina, pe parcursul intregului proces. Concepte precum fereastra preliminara de comanda exista de multi ani, iar astazi, cel de ghiseu de preluare este la fel de omniprezent ca fereastra standard de tip drive-thru. Pur si simplu contactul cu clientii aflati in masinile proprii este un concept care functioneaza si este totodata una dintre cele mai usoare modalitati de a dezvolta propria afacere, oferind accesibilitate, convenienta si un confort sporit.
Siguranta alimentara conteaza in continuare
Chiar daca zilele grele ale pandemiei au trecut, multi consumatori sunt inca preocupati de siguranta. Minimizarea interactiunilor umane a fost un obiectiv principal in ultimii ani, iar pentru cei cu sensibilitati sau afectiuni pre-existente, care raman preocupati in continuare de riscul si efectele contractarii Covid sau al oricarui alt tip de virus sau boala, a servi masa cu o interactiune minima cu alte persoane sau factori de risc sunt inca foarte importante.
In timp ce siguranta prin reducerea punctelor sau zonelor de contact este un factor pozitiv relevant, nu este singurul beneficiu oferit de masurile de siguranta ce pot fi implementate. Preluarea preparatelor fara un contact fizic ofera de asemenea economii operatorilor Horeca cu forta de munca, atat prin reducerea necesitatii de a colecta plati, precum si de minimiza distributia comenzile prin contactul uman direct. Aceasta inseamna ca initiativele de siguranta pot de asemenea avea ca rezultat unele beneficii operationale.
Cu sprijinul partenerilor sai internationali, Fresco ofera o gama extinsa de solutii – echipamente si consumabile - pentru segmentul de servicii alimentare, pentru a sustine operatorii de astazi sa-si maximizeze profiturile prin segmentele de servicii de take-away si delivery.