Cum sa deschideti un coffee-shop in 10 pasi
0%
Industria cafelei se confrunta cu o perioada de crestere, in parte si pentru ca noile generatii devin din ce in ce mai mult interesate nu doar de cafea, ci și de cafeaua gourmet, de calitate superioara si de boabele de cafea prajite in diferite stiluri, pe care le pot obtine doar de la un coffee shop specializat sau de la o cafenea. Interesul crescut pentru cafeaua de calitate este totodata o oportunitate pentru a considera deschiderea unei astfel de locatii. Asa ca, daca se intampla sa serviti cafeaua preferata chiar acum, intrebandu-va in acelasi timp cum sa deschideti propria afacere cu cafea, acest articol este pentru dumneavoastra. Ca orice start-up, si acest tip de afacere vine cu provocari specifice, pe care vom incerca sa le clarificam in continuare, in 10 pasi de considerat, care va pot ajuta sa simplificati procesul de materializare al unui astfel de proiect.
#1 - Analiza pietei locale
Inainte de a va decide sa deschideti un coffee shop sau o cafenea, se recomanda o analiza aprofundata a pietei locale in care va veti lansa cu aceasta afacere. Aceasta analiza va poate spune daca exista interes pentru cafenele bune in zona dvs, cu ce alte locatii similare veti concura si daca va veti permite pana la urma sa deschideti si sa administrati o astfel de afacere, in locatia dvs. Recomandam sa acordati o atentie deosebita definirii si analizei unui set competitiv potential si sa observati de exemplu daca locatiile similare din zona sunt franchize sau afaceri independente (o afacere independenta poate concura cu marile lanturi, dar nu neaparat si cu alte cafenele independente).
# 2 - Alegerea unui concept
Odata ce ati decis sa investiti intr-un coffee shop sau cafenea, recomandam sa definiti pentru inceput conceptul acesteia. Conceptul este tema unificatoare a cafenelei dvs., iar un concept bun va oferi afacerii dvs un avantaj competitiv fata de celelalte locatii din zona. Iata cateva aspecte pe care ar trebui sa le considerati in alegerea unui concept pentru cafeneaua dvs:
Care este segmentul de piata vizat?
Intentionati de exemplu sa creati cafea gourmet pentru mileniali sau doriti ca locatia dvs sa atraga angajatii din cladirile de birouri din proximitate, care doresc doar o ceasca fierbinte de cafea si un snack?
Cat sunt dispusi sa plateasca pentru o cafea clientii din zona dvs?
S-ar putea sa fiti pasionat de cafea de calitate si de deschiderea unei cafenele de tip gourmet, dar daca locatia dvs este intr-un cartier majoritar al clasei muncitoare, poate fi greu sa convingeti clientii sa plateasca 15 lei pentru o cafea de origine unica.
Va veti limita la a servi doar cafea si alte bauturi, sau doriti sa includeti in meniu si preparate de tip bistro, snack, cofetarie/patiserie?
Daca al doilea scenariu este cel vizat, considerati produse semi-preparate de la alti producatori specializati sau le veti prepara de la zero, situatie in care veti avea nevoie si de o bucatarie profesional echipata?
Veti oferi servire la masa sau doar de tip take-away?
Va asteptati ca majoritatea clientilor sa comande la pachet sau doriti sa faceti din locatia dvs un spatiu primitor, in care clientii sa poate lucra sau sau relaxa?
# 3 - Furnizorul de Cafea
Servirea unei cafele de calitate superioara este poate cel mai important aspect in experienta cu cafea pe care intentionati sa o oferiti propriilor clienti si astfel, identificarea si securizarea unei surse bune de boabe de cafea este o cerinta esentiala. Multe cafenele isi achizitioneaza boabele de cafea en-gros de la un furnizor specializat sau o prajitorie locala de cafea.
Va place cafeaua lor?
Daca nu va place, atunci sunt sanse mari ca nici clientilor dvs sa nu le placa.
Cat de mult conteaza calitatea cafelei?
De exemplu cafeaua arabica de origine unica tinde sa fie mai scumpa decat blendurile produse de catre producatorii consacrati, determinand costuri si implicit preturi mai mari pentru fiecare ceasca servita de cafea – asta poate tine la distanta cel putin o parte dintre clientii potentiali.
Unde se află sursa de cafea?
Achizitia dintr-o sursa locala este o modalitate excelenta de a interesa clientii, sprijinind totodata o alta afacere locala. In plus, o prajitorie sau sursa locala poate avea deja o recunoastere a propriei marci in zona, ceea ce poate sustine si afacerea dvs.
# 4 - Planul de business
Un plan de business solid este esential pentru succesul oricaror operatiuni in sectorul serviciilor alimentare. Planul de afaceri va ajuta sa finalizati propriul concept, sa bugetati activitatea, sa finalizati meniul, si nu in utimul rand, sa definiti ferm propriul set competitiv. Si nu va oferi doar suport pentru a merge mai departe, dar un plan de business pentru propria cafenela sau coffee shop va este de asemenea necesar in accesarea unei finantari necesare. Nu in ultimul rand, de retinut ca noua dvs afacere va avea nevoie de numeroase premise, autorizatii si licente, inainte de a putea incepe sa vindeti propriile produse catre public.
# 5 - Investitia de start
Urmatorul pas este sa asigurati capitalul necesar pentru a realiza si deschide noua dvs cafenea. Deschiderea unei cafenele este un proces complex si trebuie sa va asigurati ca aveti suficiente fonduri pentru achizitie si amenajarea spatiului, achizitia echipamentele profesionale si a consumabilelor necesare; in plus, de obicei, dureaza oriunde intre 6 si 12 luni pentru ca o astfel de afacere sa devina profitabila si astfel, finantarea initiala ar trebui sa poata sustine costurile operationale pana cand noua dvs afacere se poate sustine singura.
La fel ca orice alta afacere, costurile dvs. de pornire pot varia on functie de tipul de locatie pe care o aveti in vedere sau de bugetul alocat. Cele mai populare tipuri de coffee-shops sunt chioscurile, coffee-shop mobil, o cafenea de tip drive-thru si, nu in ultimul rand, cafenele independente sau de franchiza. Costurile medii de pornire pentru fiecare tip de locatie sunt estimate mai jos*.
- Chioșcuri: intre 20.000 - 50.000 Euro
- Coffee shop mobil (coffee bike, tip rulota sau alte solutii): intre 15.000 - 80.000 Euro
- Cafenea tip drive-thru: intre 20.000 – 250.000 Euro
- Coffee shop / Cafenea: intre 60.000 - 150,000 Euro
* Este o provocare in sine trasarea unor praguri de investitie intr-un context economic mai mult sau mai putin predictibil; in plus exista nenumarate variabile in fiecare proiect, date de locatia in sine, lantul de aprovizionare, salarii si numerosi alti factori.
# 6 - Spatiul comercial
Gasirea spatiului comercial potrivit pentru cafeneaua dvs este o etapa esentiala, iar o locatie buna poate asigura succesul propriei afaceri. Selectia acesteia presupune o analiza detaliata, ce poate avea in vedere numeroase aspecte, precum:
- Proximitatea fata de grupul demografic tinta;
- Distanța fată de furnizorii principali;
- Reglementările locale
Atunci cand alegeti un spatiu insa, nu trebuie sa luati in considerare doar locatia, ci si spatiul fizic in sine, si daca acesta este potrivit pentru o cafenea sau coffee shop.
- Exista spatiu suficient pentru bucatarie sau oficiu?
- Exista deja instalate toate racordurile necesare la utilitati?
- Exista trafic in zona?
- Este spatiul din fata din fata cladirii suficient de mare pentru a va putea extinde cu o terasa, un spatiu confortabil de socializare sau co-working?
# 7 - Design & Experienta
Crearea unui design optim atat pentru spatiul comercial, cat si pentru cel operational este un proces esential, atat pentru eficienta dvs. operationala, cat si pentru confortul clientilor. Cand realizati conceptul propriului spatiu comercial, ganditi-va la ce atmosfera sau experienta doriti sa oferiti clientilor. Doriti să oferiti intimitate pentru cei care vor sa lucreze sau isi stabilesc intalnirile de afaceri in locatia dvs, sau preferati un concept de spatiu deschis, care se simte aerisit și modern? Pe de alta parte, in spatele barului tinde sa devina aglomerat in orele de varf, ceea ce face ca eficienta si fluxul de lucru sa devina aspecte cruciale pentru succes. Recomandam sa luati in considerare statiile de lucru necesare si fluxurile operationale potrivite, pornind de la cum vor curge comenzile: preluarea comenzii, pregatirea, servirea, debarasarea, intretinerea. In aceasta etapa puteti apela de exemplu la servicii specializate de consiliere.
# 8 - Echipamente profesionale
Echipamentele profesionale pentru baruri, cafenele si coffee-shop sunt esentiale pentru orice locatie de succes. Tipul si gama de echipamente necesare pot varia de la tip de locatie la altul si este util sa discutati pe configuratia potrivita, atat pentru zona de bar cat si pentru cea de bucatarie cu un furnizor specializat.
# 9 - Personalul: secretul succesului dvs
Un serviciu excelent face parte din experienta pe care o oferiti propriilor clienti si pentru succesul noii dvs cafenele; ca urmare recomandam sa fiti selectiv atunci cand angajati propria echipa. Ganditi-va de asemenea la stilul propriu de management si daca intentionati sa instruiti personal noii angajati sau sa apelati la un barista cu experienta. Pe de alta parte, nivelul de tehnologie in care veti investi poate sustine de asemenea acest efort: de exemplu, o masina super automata de cafea sau noul model Mytico de la Franke Coffee Systems - un tandem perfect intre traditionalism si super-automatizare - poate suplini tehnica si experienta unui barista, dar nu va inlocui experienta vizuala si intertactiva pe care acesta o poate oferi clientilor atenti la aceste detalii.
# 10 - Marea Deschidere
Dupa ce ati conceput planul de busines, aveti locatia echipata corespunzator, iar echipa este pregatita sa ofere clientilor experiente deosebite cu cafea, sunteti gata sa va lansati propria afacere. Dincolo de activitatile specifice de promovare, marketing si formare a unei baze loiale de clienti, poate cel mai important aspect de care trebuie sa tineti cont, atunci cand deschideti o cafenea sau un coffee shop, este sa ramaneti consecvent propriului plan de business si sa asigurati un mediu organizat si eficient de functionare pentru propria afacere – astfel noua dvs cafenea va fi pregatita pentru succes.