0%
Alegeti servicii de mentenanta pentru reducerea costurilor totale cu echipamentele profesionale

La achizitia echipamentelor profesionale de bucatarie, exista tendinta de a percepe pretul de achiziție al acestora ca si costul integral al acestuia. Si, desi este partial corecta, aceasta perspectiva ignora doua componente importante:

1 – O bucatarie profesionala standard are o durata medie de viata de cativa ani si in acest timp, echipamentele sunt utilizate intens. Avand in vedere ca dinamica operationala pune astfel o presiune constanta asupra echipamentelor, rezulta ca acestea au nevoie de intretinere periodica, serviciu ceea ce reprezinta un cost distinct suplimentar; daca aceasta operatiune nu devine o procedura regulata, implementata corespunzator, durata medie de viata a echipamentelor in care ati investit se poate reduce sensibil. Rezulta ca pretul de achizitie nu este cel mai eficient mod de a evalua costul total al unui echipament.

2 – Echipamentele profesionale de bucatarie sunt achizitionate ca un set de tehnologii necesare pentru a obtine rezultate predeterminate, adica servirea adecvata si in timp util a preparatelor de meniu catre proprii clienti. Achizitia echipamentelor inseamna practic achizitia unei solutii, nu doar a produsului in sine. De fiecare data insa cand un echipament esueaza sa livreze performantele asteptate, se produce un cost suplimentar, care de cele mai multe ori nu este considerat in pretul total de de achizitie: fie ca este vorba de un cost financiar (lucrari de reparatie sau intretinere) sau de un cost mai putin tangibil (clienti nemultumiti care nu se intorc, promovare negativa) – acestea nu sunt de obicei cuantificate sau monitorizate.

O abordare bazata pe costuri pentru achizitionarea de echipamente profesionale, pentru bucataria unui restaurant sau bistro, consta in principal in evaluarea preturilor de achizitie; o abordare bazata pe performanta evalueaza in schimb capacitatea acestor echipamente de a a functiona impecabil, pentru cea mai lunga perioada de timp posibila.

Performanta operatiunii versus costul total al echipamentelor profesionale de bucatarie: valoarea serviciilor de mentenanta

Puteti observa cu adevarat diferenta dintre o abordare bazata pe costuri si una ce se focuseaza pe performanta, atunci cand luati in considerare valoarea serviciilor de mentenanta.

Din punct de vedere strict al costurilor, serviciile de mentenanta corectiva sau preventiva sunt un cost distinct si sunt eficiente atata timp cat sunt asigurate la cel mai mic pret posibil. Din punct de vedere insa al performantei operationale, servicile de mentenanta sunt la fel de bune ca si capacitatea acestora de a:

  • Extinde durata de viata a echipamentelor profesionale din bucatarie, prin:
    • Mentenanta corespunzatoare;
    • Interventii eficiente de reparatii;
    • Asigurarea pieselor de schimb originale.

  • Creste performanta echipamentelor profesionale de bucatarie prin:
    • Furnizarea de accesorii, consumabile si substante chimice adecvate;
    • Capacitatea de a asigura mentetanta corectiva rapida sau chiar mentenanta preventiva.

Cine doreste echipamente de bucatarie cu o durata de viata mai scurta sau timpi mai lungi de revenire la functionare, in caz de defectiune? Cu siguranta, nimeni. Aceste aspecte sunt legate de performanta, iar importanta lor este evidenta daca evaluati bucataria dvs. profesionala ca pe un centru de performanta.

In cazul in care, pe de alta parte, considerati bucataria ca un simplu centru de cost, aceste considerente mentionate anterior vor fi probabil permanent pe un loc secundar, dupa necesitatea prioritara de a reduce costurile.

Considerare serviciilor de mentenanta ca o modalitate de a mentine costurile scazute

Din perspectiva performantei operationale, un serviciu de mentenanta bun este cu siguranta o modalitate de reducere a costurilor, atata timp cat reuseste sa prelungeasca durata de viata a echipamentelor si amelioreaza performanta acestora. Tehnologia moderna ofera o multitudine de oportunitati pentru servicile de mentenanta. pentru a livra exact acest deziderat:

  • In cazul echipamentelor profesionale bucatarie conectate, echipele de asistenta tehnica pot oferi sfaturi si instrumente pretioase, inclusiv verificare online, control de la distanta, precum si analize aprofundate pentru a preveni potentiale defectiuni in viitor;
  • O retea de service eficienta si cu acoperarie nationala poate reduce timpul de interventie si cel de reabilitare (revenire la parametrii de functionare);
  • Schimbul de date poate transforma o problema rezolvata izolat intr-o bucatarie profesionala, intr-o solutie generalizata, aplicabila tuturor echgipamentelor de acelasi tip din intreaga retea de unitati ale clientului (inteligenta colectiva).

Alegerea unui furnizor care poate furniza aceste servicii este o modalitate de a spori propria performanta operationala si astfel, de a reduce costurile generale.

SOLICITA
CONSULTANTA

Doriti mai multe detalii despre 
serviciile de mentenanta 
corectiva si preventiva?
Discutati cu unul dintre
expertii nostri pentru a afla
cum va poate asista Fresco
in optimizarea performatei
operationale.