0%
Patru noi tendinte previzionate pentru sectorul restaurantelor in 2024

Industria serviciilor alimentare a navigat provocarile din ultimii ani cu rezilienta si creativitate. Acesta este unul dintre motivele care ne inspira, in relatia noastra  cu comunitatile profesionale de servicii alimentare, restaurante si ospitalitate. Si acum, cand postam aceste predictii privind serviciile alimentare pentru acest an, nu ne asteptam la ceva diferit in 2024.

Desi, in pofida perturbarilor post - pandemie, sectorul Horeca a recuperat o parte semnificativa din trendul de cheltuieli al consumatorilor, pe masura ce inaintam in 2024, cel mai probabil industria se va confrunta cu noi provocari, inclusiv preturi mai mari si scaderea increderii consumatorilor, ceea ce va necesita un accent reinnoit pe inovare si adaptabilitate.

1. Impactul economiei asupra restaurantelor

Calatoria tumultoasa a industriei serviciilor alimentare, marcata de pierderi substantiale in timpul pandemiei si urmata de o redresare robusta, este de asteptat sa se stabilizeze in 2024. Se asteapta astfel ca majoritatea segmentelor din industria restaurantelor sa revina la rate procentuale scazute de crestere (uzuale in vremurile pre-pandemice). Pe masura ce consumatorii cauta optiuni mai accesibile de servit masa, anticipam ca unitatile cu servicii specializate vor beneficia de o atentie crescuta a acestora. In schimb, restaurantele cu servicii complete vor trebui sa se diferentieze prin tactici precum preturi competitive, o plus valoare distincta, oferirea de experiente captivante si organizarea unor meniuri care pot atrage publicul.

De asemenea, credem ca trendul exploziv de crestere din perioada pandemiei a serviciilor de livrare comenzi va experimenta schimbari sensibile in urmatorii ani. Costul din ce in ce mai mare al taxelor si comisioanelor de livrare tinde sa devina atat de mare, incat este posibil ca o parte dintre clienti si operatori sa abandoneze aceste servicii. Ca urmare, este posibil ca serviciile de comenzi de tip take-away (la pachet) sa inregistreze o crestere in aceste conditii.

2. Influenta mediului si perceptia consumatorilor 

O alta provocare pe care ne asteptam sa o vedem in 2024 este impactul continuu al evenimentelor meteorologice extreme. De exemplu, consumatorii sunt mai predispusi sa evite sa iasa in conditii meteorologice nefavorabile, cum ar fi valurile de caldura sau viscolele. Cresterea frecventei si intensității fenomenelor meteorologice extreme va continua sa afecteze traficul si nu in ultimul rand, vanzarile restaurantelor. Operatorii trebuie sa includa scenarii meteorologice in planificarea lor, luand in considerare reconfigurarea bucatariei, echipamente eficiente energetic si ajustari de meniu, pentru a evita materii prime sensibile la acest tip de fluctuatii climatice.

In ceea ce priveste meniurile, impactul durabilitatii va conduce de asemenea la transparenta mai mare. Credem astfel ca descrierile meniurilor vor deveni mai detaliate in 2024. Trimiterile specifice la sortimente atent selectionate de ingrediente, regiunile de origine si influentele culinare vor inlocui termenii vagi. Aceasta trecere catre detalii granulare ale preparatelor din meniu vizeaza imbunatatirea calitatii, a premiumizarii (o strategie de afaceri prin care operatorul ofera produse, preparate sau servicii de calitate deosebita, premium, la un pret mai ridicat, cu scopul de a crea perceptia unei valori crescute si a exclusivitatii) si transparentei in mentalitatea consumatorului.

3. Datele demografice si sezonalitatea saptamanii de lucru

O provocare semnificativa cu care cel mai probabil se vor confrunta restaurantele, in 2024 si in anii urmatori, este si dinamica demografica a bazei de consumatori, cum ar fi imbatranirea acesteia si incetinirea ratei de crestere a populatiei, in general. Aceste schimbari demografice fac dificila o crestere organica a afacerilor in servicii. Ca urmare, operatorii trebuie sa elaboreze strategii pentru a atrage si a-si pastra clientii, intr-un mediu in care dinamica demografica evolueaza constant.

In acelasi timp, diferite momente ale zilei sau ale saptamanii de lucru devin mai mult sau mai putin populare pentru consumatorii de astazi. Se estimeaza de exemplu - asa cum se mentiona anterior - o scadere a cheltuielilor cu serviciile de livrare, si ne asteptam ca saptamana de lucru sa ofere un boom sensibil pentru pranz, deoarece clientii opteaza pentru mese accesibile la restaurant, iar in cadrul multor companii, acestia beneficiaza de tichete de masa in propriul pachet salarial, cu valoare acum crescuta. Weekend-urile vor asista la cresterea brunch-ului ca noul pranz, ca principala masa a zilei, de servit in oras.

In predictiile noastre privind serviciile alimentare, aromele conteaza (inca)

Dupa trendul popular al muraturilor din anul trecut, 2024 poate prezenta tendinte alimentare si mai neconventionale. Cautati dulciuri si cocktailuri sarate, cum ar fi deserturile prajite, infuzate cu grasimi, sau bauturile cu arome noi, precum si combinatii unice, cum ar fi mierea fermentata sau hreanul de trufe? Restaurantele vor incepe sa satisfaca consumatorii care cauta senzatii noi,  inspirati de platformele de socializare, precum TikTok.

Astfel, rosia poate ajunge in centrul atentiei, cu diverse aplicatii, inclusiv in deserturi, ca inlocuitor de carne, gemuri, in preparari fermentate sau congelate. Sosurile globale pe baza de rosii din diferite bucatarii internationale pot castiga o popularitate crescuta, adaugand un accent aromat noilor preparate culinare. Versatilitatea, gustul proaspat si beneficiile pentru sanatate ale rosiilor pot contribui la proeminenta lor in peisajul serviciilor alimentare.

SOLICITA
CONSULTANTA

Cautati cele mai bune solutii
pentru restaurantul dvs.?
Discutati cu unul dintre
expertii nostri pentru a afla
cum vă poate ajuta Fresco
cu solutii complete de
tehnologizare si echipare.