5 secrete ce stau la baza succesului unui restaurant
0%
Pentru a putea pune pe picioare o afacere de succes în zona horeca, cu precadere, un restaurant, e necesar sa aveti o privire de ansamblu asupra detaliilor operationale. Astfel un nivel ridicat de atentie se indreapra catre:zona echipamentelor horeca, ce vor fi nucleul bucatariei, locatia in care restaurantul isi va desfasura activitatea, ingrediente excelente și meniuri de înaltă calitate si mai ales un personal prietenos. Așa cum spun unii oameni, există secrete pentru a rula un restaurant de succes, iar noi credem ca le-am gasit pe cele mai importante.
- Investeste in nivelul tau profesional
Managementul opsitalitatii a devenit un subiect de interes in ultimii ani, fapt ce a dus la dezvoltarea unor cursuri acreditate in domeniul horeca. Abordarea unui astfel de curs si obtinerea unui certificat, reprezinta fara dar si poate un prim pas in dezvoltarea unui business ce are la baza un restaurant.
Acesta nu e neaparat un secret al industriei, ci mai bine spus, o indrumare prieteneasca pe care o oferim prin prisma experientei de peste 25 de ani in acest domeniu.
- Găsiți un concept minunat in care originalitatea sa primeze
Trebuie să găsești un concept original și o aromă delicioasă, cu care publicul sa rezoneze si care sa-i ramana vesnic intiparit pe retina. Trebuie să oferi oaspeților tai ceva nou sau un clasic reinventat. Testeaza, fii atent la feedback, lasa-l sa se bucure de gust si apoi reactia lui se va transofrma decizia ta.
Pentru a te asigura ca vei gasi vibe-ul potrivit, cea mai importanta perioada este inainte deschiderii restaurantului, perioada in care cauti inspiratie si mai ales te ocup de zona de research.
- Locatia - Tematica, concept, pozitionare si facilitati
Amplasarea restaurantului reprezinta un element strategic in dezvoltarea business-ului. De multe ori o zona cu vad poate fi elementul diferentiator intre restaurantul tau si a concurentilor. Design-ul interior cat si exterior trebuie sa fie in directa legatura cu tematica abordata de chef-ul bucatar in meniu. De exemplu, daca doresti sa deschizi un restaurant cu tematica greceasca atat design-ul cat si meniul trebuie sa prezinte o abordare mediteraniana, ce are la baza elemente vesele si fresh cu un vibe aparte.
Un alt aspect important legat de locatie este reprezentat de facilitiatile si optiunile de care dispune locatia: locuri de parcare, terasa, spatiu dedicat fumatorilor, incalzire pe terasa, tipul de mobilier, wi-fi gratuit, etc. Aceste elemente, insumate, valideaza o experienta placuta pentru consumator si pot, de asemenea, sa faca diferenta in alegerea acestora.
- Meniul - Combinatia perfecta dintre un chef experimentat si cele mai proastepe preparate
Semnatura noului reustaurant va sta in calitatile chef-ului bucatar ce va fi prezent in bucatarie. Acesta trebuie sa fie arhitectul meniului perfect, in care aromele si gustul sa se afle in echilibru cu preparatele unice. Un element ce prezinta importanta in realizarea meniului este dat si de ansamblul de echipamente horeca ce se regaseste in bucataria restaurantului. Sugestia noastra este sa optati pentru o gama variata de echipamente care sa va permita realizarea unui numar cat mai mare de preparate dar si mai diverse.
- Echilibrul perfect intre pret si calitatea pe care o urmareste publicul tau
Un lucru stim sigur, calitatea serviciilor si produselor trebuie sa fie pe primul loc iar acest reper trebuie sa primeze inca din faza de idee a restaurantului.
Calitatea se sustine cu ajutorul unui efort continuu fie ca vorbim de zona financiara sau ambitie. O atentie sporita o necesita in primul rand pregatirea personalului ce va lucra in restaurant cat si in gasirea unor furnizori de materii prime si echipamante, valoroase din punct de vedere al proprietatilor.
Noi consideram ca preturile pe care resturantul le va practica vor trebui legate direct proportional cu experienta unei vizite in noua locatie si nu distribuit pe care zona: preparate, servire, amplasament, etc.
- Sistemul operational trebuie sa fie ca un ceas elevetian, fara erori.
Sistematizarea procedurilor atat interne cat si exeterne trebuie sa luata in calcul inca din faza de proiect a restaurantului. La nivel operational, cele mai importante optiuni sunt legate de: metodele de plata, care de la an la an sunt mai diversificate, organizarea echipamentelor din bucatarie si a mobilierului din local, un sistem de livrare eficient, fie intern fie externalizat (UberEats, Glovo, FoodPanda), manevrabilitatea costurilor si posibilitatea de a putea jongla cu acestea in functie de nevoile fiecarei luni si nu numai.