Tendinte in aromele globale care influenteaza bauturile pe baza de cafea
0%
Modificarea sau dezvoltarea unui meniu de bauturi care se concentreaza pe bauturile din cafea poate capta atentia consumatorilor de cafea de astazi, insa pentru operatori, poate reprezenta o capacitate mai mare de a-i transforma in clienti fideli. Pur si simplu, experientele premium pe baza de cafea si in general bauturile pe baza de espresso sunt profitabile pentru orice afacere cu cafea; este important insa de a se considera un efort constant in diversificarea ofertelor de meniu si includerea unor produse unice, pentru a atrage noi profituri.
Cercetarile indica faptul ca la nivel global, ponderea cafelei in categoria bauturilor calde a crescut constant, de la 40% in 2018, la 45% in 2023. In pofida acestei cresteri pe segmentul dezvoltarii de noi produse derivate din cafea, vanzarile au inregistrat in aceeasi perioada o usoara scadere; cu toate acestea, cafeaua ramane principala subcategorie pentru lansarile de produse noi, cu o activitate semnificativa observata din aprilie 2023 pană în aprilie 2024. In America de Nord si Europa, mai mult de jumatate din lansarile de noi produse de bauturi calde au la baza cafeaua. Aceste regiuni au inregistrat de asemenea cea mai semnificativa crestere a cotei de dezvoltare a noilor produse de cafea in 2022 si 2023.
Dezvoltarea regionala in tendintele cafelei si bauturilor pe baza de espresso
Europa este lider in dezvoltarea de noi produse, captand o cota medie de 38% din lansările de produse de cafea la nivel global, intre aprilie 2023 si aprilie 2024. Produsele populare includ capsule de cafea lungo, cafea de origine unica, profiluri de prajire si de rasnire specifice - in functie de diferite metode de preparare -, precum si cafea organica cu arome indulgente, rezultat al proceselor inovatoare investite in fermele de cafea. Europa detine de asemenea cea mai mare cota din valoarea vanzarilor de cafea, cu o medie de 34%, din 2019 până în 2023. In acelasi timp, America de Nord se remarca prin potentialul superior de inovatie si cresterea valorii, determinata de popularizarea optiunilor vegane, blenduri inovative pe baza de plante, arome de nuci, formule care stimuleaza energia precum si efortul de promova un business sustenabil si prieteneos cu ecosistemul. Aceste inovatii si dorinta de a include arome globale este un potential real de crestere pentru furnizorii de cafea din Statele Unite.
Pozitionarea tendintelor in piata cafelei
In intervalul aprilie 2023 - aprilie 2024, atributele indulgent si premium sunt principalele revendicari pentru noile produse din cafea, in special in America de Nord si America Latina. Alte atribute predominant promovate, inclusiv in Europa, includ organic, vegetarian, fara zahar adaugat, fara gluten, vegan si cu conținut scazut sau fara grasimi, reflectand cererea tot mai mare pentru optiunile de consum etice si sanatoase.
Tendinte globale de arome pentru bauturile pe baza de espresso
Caramelul se mentine ca cea mai populara aroma, reprezentand 3,6% din lansările de noi produse din cafea pe intervalul mentionat mai sus. Dupa caramel, aromele de top sunt alune, vanilie, ciocolata cu lapte si boabe de cicoare. Preferintele regionale variaza: alunele sunt in top in America de Nord, in timp ce caramelul este preferat in Europa si Orientul Mijlociu, iar in Asia si Pacific se observa o competitie stransa intre alune si caramel. In America Latina, alunele sunt semnificativ mai putin populare, prin comparatie cu celelalte regiuni; pe de alta parte influentele sud-americane evidentiaza cu adevarat bauturile pe baza de espresso, prin adaugarea ardeiului cayenne si cacao, pentru arome bogate si intense.
Iata si cateva modalitati unice de a servi espresso, pentru a oferi propriilor clienti experiente inovative cu cafea, ce reflecta arome din intreaga lume:
Espresso cu cardamom
Cardamomul este un condiment lemnos, fructat, originar din India si Indonezia. Adesea utilizat in preparate culinare dulci si sarate, cardamomul rasnit este un plus perfect pentru bauturile din cafea pe baza espresso. Se poate adauga putin ghimbir, scortisoara si zahar brun pentru a obtine o specialitate din cafea picanta, perfecta pentru diminetile de toamna.
Latte cu turmeric
Turmericul este un condiment de culoare galbena, derivat din procesarea unei radacini si multe culturi l-au utilizat de secole ca si condiment medicinal. Cu toate acestea, turmericul are si un ton aparte, usor condimentat, care poate imbogati bauturile pe baza de cafea; se complimenteaza bine impreuna cu lapte vegan, ghimbir si scortisoara intr-un cocktail sau late pe baza de espresso.
Latte cu tarhon
Cu o aroma asemanatoare lemnului dulce, tarhonul este o planta al carui gust se potriveste excelent cu bauturile din cafea pe baza de espresso: se completeaza cu suc proaspat de lamaie, pentru a sustine si potenta plenitudinea espresso-ului.
Latte relaxant cu lavanda
Bine cunoscuta pentru proprietatile sale de relaxare, lavanda are si o aromă distincta, care poate pfero valente noi oricarei bauturi pe baza de cafea; pentru a crea un latte ideal pentru dupa amiezile pline de stress la birou, trebuie doar sa adaugati cateva picaturi de sirop simplu de lavanda si lapte la un shot de espresso.
Ce urmeaza in tendintele globale pentru industria cafelei?
Privind in perspectiva, valoarea cafelei este intr-un trend crescator in majoritatea regiunile, la nivel global. America de Nord, caracterizata de potentialul inovativ al propriei piete de cafea, precum si de o crestere constanta a valorii acesteia a inregistrat cea mai mare rata de crestere anuala (9%) pentru valoarea vanzarilor bauturilor pe baza de cafea intre 2021 si 2023. Europa si Orientul Mijlociu se remarca de asemenea, cu cea mai mare rata de crestere in dezvoltarea de noi produse pe baza de cafea, marcand o crestere de 20% a lansarilor intre 2022 și 2023, mentinand in acelasi timp o crestere stabila de 8% y-o-y.