0%
Caracteristici servicii post-vanzare ce contribuie la reducerea costurilor si intretinerea echipamentelor in bucataria profesionala

La achizitia unor echipamente profesionale de bucatarie, serviciile post-vanzare sunt de multe ori considerate optionale, dar, in fapt, acestea pot contribui la reducerea costului total al acestor echipamente. Iata ce trebuie sa stiti pentru a putea evalua corect acest aspect:

  • O intelegere mai clara a modului eficient in care este determinat costul real al echipamentelor profesionale de bucatarie;
  • O lista de caracteristici pe care serviciile de post-vanzare ar trebui sa le includa, pentru a sustine o reducere a acestor costuri.

Propun astfel sa vedem impreuna cele doua doua cerinte, in detaliu.

O perspectiva detaliata asupra costurilor echipamentelor profesionale din bucatarie

La achizitia unui echipament profesional de bucatarie, exista tendinta de a considera ca pretul de achizitie reprezinta intregul cost. Si, desi aceasta perspectiva este partial corecta, nu ia in considerare doua detalii importante:

  1. O bucatarie profesionala standard are o durata medie de viata de cativa ani si, in acest timp, echipamentele sunt supuse constant presiunii dinamicii din operational; aceasta presupune un grad de uzura si, mai ales, realitatea ca aceste echipamente au nevoie de o intretinere regulata, ceea ce determina un cost suplimentar – in caz contrar, durata medie de viata a acestor echipamente se reduce considerabil. De aici, rezulta ca nu poti aprecia costul total operational al unui echipament doar prin prisma costului de achizitie.
  2. Echipamentele profesionale de bucatarie sunt achizitionate cu un set de tehnologii necesare pentru a se obtine rezultate predeterminate, precum servirea in timp util a clientilor, la o calitate consecventa, asteptata. Ca urmare, achizitia unui astfel de echipament este in fapt achizitia unei solutii si nu doar a unui simplu produs. Astfel, de fiecare data cand echipamentul nu reuseste sa livreze rezultatul dorit, determina un cost care cu siguranta nu este luat in considerare alaturi de pretul de achizitie, fie ca vorbim despre costuri financiare directe (precum reparatii sau intretinere) sau de costuri intangibile (precum clienti nemultumiti, reclama negativa etc.).

O abordare bazata pe costuri pentru achizitionarea echipamentelor profesionale de bucatarie se focuseaza in principal pe evaluarea preturilor de achizitie; o abordare bazata, insa, pe performanta evalueaza, in schimb, capacitatea echipamentului de a functiona impecabil, pentru cea mai lunga perioada de timp posibil.

Performanta din operational vs costul echipamentului profesional din bucatarie: valoarea serviciului post-vanzare

Se poate evalua cu adevarat diferenta dintre o abordare bazata pe costuri si cea bazata pe performanta doar atunci cand este luata in considerare si valoarea serviciului post-vanzare. De cele mai multe ori, serviciile post-vanzare sunt apreciate strict prin prisma costurilor: sunt considerate favorabile atunci cand au "atasat" cel mai mic pret posibil. Din punctul de vedere al performantei, insa, serviciile post-vanzare sunt la fel de bune precum capacitatea lor de a:

  • Extinde durata de viata a echipamentelor profesionale din bucataria unui restaurant, prin intermediul:
    • Unei intretineri adecvate;
    • Unor interventii tehnice eficiente si corecte;
    • Disponibilitatii pieselor originale de schimb.
  • Spori performanta echipamentelor profesionale prin:
    • Furnizarea de accesorii, consumabile si detergenti adecvati;
    • Un timp de raspuns rapid si disponibilitatea unor pachete de mentenanta preventiva.

Aceste aspecte sunt legate de performanta, iar importanta lor este evidenta, atunci cand o bucatarie profesionala este considerata un centru de performanta sau profit.

Daca, pe de alta parte, bucataria va fi evaluata strict ca un "centru de cost", consideratiile de mai sus vor fi probabil pe un loc secundar in ceea ce priveste necesitatea de a reduce costurile.

Considerarea serviciilor post-vanzare drept o modalitate de reducere a costurilor pe termen lung

Din punctul de vedere al performantei, un serviciu post-vanzare eficient este cu siguranta o modalitate de a reduce costurile operationale, atat timp cat determina extinderea duratei de viata a echipamentelor si amelioreaza performanta acestora.

Iar tehnologiile moderne ofera numeroase oportunitati pentru serviciile post-vanzare de a livra aceasta promisiune:

  • In cazul echipamentelor profesionale cu capabilitati de interconectare, echipele de asistenta tehnica pot oferi recomandari si instrumente, inclusiv verificari online, acces si control de la distanta, precum si analize aprofundate, pentru a preveni defectiunile;
  • O retea eficienta de service poate reduce timpul de interventie si de repunere a echipamentului in functiune;
  • Schimbul de date poate transforma o situatie ce a fost rezolvata intr-o bucatarie profresionala, intr-o solutie aplicabila tuturor echipamentelor din aceeasi categorie, din intreaga retea a furnizorului (pe conceptul de inteligenta colectiva).

Alegerea unui operator care poate furniza cu succes aceste servicii este practic o modalitate de a spori performanta proprie si, de asemenea, de a reduce costurile.

Caracteristici necesare unui serviciu post-vanzare, pentru a genera reducerea costurilor

Ce caracteristici ar trebui sa prezinte insa un serviciu post-vanzare, pentru a avea un impact pozitiv asupra costurilor de functionare si pentru a ameliora performanta generala a echipamentelor dintr-o bucatarie profesionala?

  • Serviciul ar trebui sa fie operat de producatorul echipamentului sau de un partener acreditat direct de catre acesta. Acest lucru ajuta din doua motive principale:
    • Reduce timpul de reactie – tehnicienii autorizati au acces deplin la documentatia si recomandarile originale ale producatorului echipamentului, precum si la piesele de schimb si consumabilele originale. Acest fapt reduce timpul de nefunctionare, necesar pentru a evalua problemele si a gasi solutiile potrivite, si, de asemenea, inseamna ca toate piesele sunt inlocuite corect, atunci cand este necesar;
    • Garantia de protectie – utilizarea unor piese de schimb care nu sunt originale poate determina anularea garantiei oferite de producator si expune echipamentul la alte riscuri.
  • Serviciul ar trebui sa se bazeze pe o retea de tehncieni cu acoperire nationala, astfel incat sa fie nevoie de un timp scurt pentru ca un tehnician calificat sa ajunga la echipamentul ce are nevoie de constatare si interventie;
  • Serviciul ar trebui sa ofere un domeniu de aplicare suficient de larg a operatiunilor, pentru a reduce timpul de gestionare a problemelor, in situatiile de urgenta.

Fresco Expert este partener acreditat de numerosi producatori, sustinut de experienta celor 30 de ani de activitate si a celei mai extinse retele de tehnicieni proprii, la nivel national.