0%
Cum sa realizezi planul unei patiserii in cativa pasi.

Deschiderea unui business de patiserie nu este o sarcina usoara. Multi au incercat si au esuat in a isi pune in practica ideile de business sau, mai rau, afacerea a colapsat in primul an. Deci ce face ca o astfel de afacere sa fie de success? Un plan de business care sa te ajute sa fii organizat si sa beneficiezi de fondurile necesare.

De ce este un plan de business necesar?

Un plan de afaceri te poaate ajuta sa atragi interesul posibililor investitori sau sa capeti foduri de la banci. Si, nu in ultimul rand, iti este de ajutor tie ca proprietar. Un plan te ajuta sa analizezi fiecare detaliu al viitoarei tale afaceri. Acesta include actiuni cum ar fi echipamentul necesar in spatiul tau, cat si spatiul efectiv de care ai nevoie pentru dezvoltarea noii afaceri.

Ce sectiuni ar trebui un plan de business sa includa?

1.  Realizeaza un sumar

Sumarul trebuie sa raspunda la cateva intrebari, cum ar fi: locatia, spatiul necesar pentru exercitarea operatiunilor, costul spatiului si al echipamentului necesar, profitul si perioada in care te astepti ca acesta sa apara.

In ideea de a-ti face sumarul cat mai puternic, ia in calcul urmatoarele sfaturi:

  • Scrie un carlig puternic.  Primul paragraf ar trebui sa fie introducerea in sumar si sa explice ce anume face/produce afacerea ta.
  • Foloseste un limbaj concis.
  • Discuta punctele tari ale business-ului tau.
  • Modifica-ti rezumatul in functie de profilul celor carora il prezinti sau in functie de feedback-ul primit de la cei cu care ai mai discutat.
  • Evita superlativele, cliseele sau afirmatiile care risca sa nu fie puse in practica sau sa nu se ridice la nivelul asteptarilor create.
  • Fii autentic.

2. Prezentarea companiei

In momentul redactarii unei prezentari a companiei, ai grija sa raspunzi urmatoarelor intrebari:

  • Care este nisa ta?
  • Ai o tema specifica in jurul careia patiseria ta isi va desfasura activitatea?
  • Care este audienta ta?
  • Ai retete speciale sau anumite promotii?
  • Care este diferentiatorul?
  • Care este structura legala a business-ului tau?
  • Care sunt telurile tale pe termen mediu si lung?

3. Analiza de piata

Cand efectuezi cercetari pentru analiza de piata, luati in calcul:

  •  Analizeaza din punct de vedere demografic. Care este media de varsta a consumatorilor, nivelul venitului?
  • Invata trendurile.
  • Analizeaza competitita.
  • Familiarizeaza-te cu reglementarile din domeniu.
  • Detaliaza informatiile financiare relevante, care o sa fie structura preturilor tale.

4. Oferta

Foloseste aceasta categorie pentru a trece pe lista produsele oferite clientilor tai. De asemenea, intra in detalii asupra motivelor pentru care ai decis sa oferit acest gen de produse si cum vei face ca acestea sa iasa in evidenta in piata de consum.

Raspunde la urmatoarele intrebari:

  • Vei avea produse speciale, gen gluten-free sau produse realizate la comanda?
  • Ai inventat un produs nou, pe care te gandesti sa il si patentezi?
  • Ai in plan sa dezvolti in timp produse noi?
  • Exista ceva care crezi ca ar putea declansa declinul cererii produselor?
  • De unde intentionezi sa achizitionezi materia prima si echipamentele?

5. Management

Dezvoltarea unui plan despre cum o sa fie organizata/structurata compania este foarte important, atat pentru cei din exterior, cat si la nivel intern, stabilind atributiile si nivelul de implicare al fiecaruia.

  • Vei avea un partener?
  • Care este procentajul pe care il vei detine in companie?
  • Cati oameni ai in vedere sa angajezi?
  • Te vei implica direct in procesul de productie sau vei organiza doar activitatile birocratice?
  • Ai un contabil si/sau cu un consultant legal?
  • O sa mai fie si alte persoane implicate in procesul decizional al activitatilor zilnice?

6. Marketing si PR

Inainte a incepe sa ai profit, orice afacere necesita o strategie de atragere a clientilor. In afara de oferirea unor produse unice/de calitate/creative, trebuie sa atragi atentia prin nume/design.

Trebuie sa dezolvi o strategie de publicitate si sa iei in calcul daca: o sa te axezi pe social media pentru atragerea clientilor, daca o sa iei in calcul promovarea in media, prin flyere, evenimente etc.

Promovarea este unul dintre cele mai importante puncta ale dezvoltarii unui business, care pe langa strategie, necesita si un budget semnificativ.

7. Proiectie financiara

Acest punct al planului de business este cel care te ajuta sa ai o evidenta asupra cheltuielilor suportate de business si asupra unei previziuni finananciare pe care business-ul tau o poate obtine intr-un termen mediu/lung.

Proiectia financiara trebuie sa includa, in primul rand, achizitionarea materiilor prime/chletuielile de uz curent (chirie/utilitati/salarii etc) si, nu in ultimul rand, estimarea unui termen pentru obtinerea profitului.

Toti acesti pasi te pot ajuta nu numai in atragerea investitiilor, ci, mai ales, in a-ti transforma viziunea intr-un tel realist si in asteptari cat mai clare asupra a ceea ce business-ul tau va putea sa devina intr-un interval de timp stabilit.

 

Sursa: webstaurantstore.com