0%
Organizare bucatarie restaurant: Recomandari pentru optimizarea structurii de personal

O structura eficienta a personalului dintr-o bucatarie profesionala este importanta pentru administrarea unui restaurant. Astfel, angajarea oamenilor potriviti si organizarea adecvata a acestora poate face cu adevarat diferenta intre afacerile de succes si cele care experimenteaza provocari in asigurarea si valorificarea resursei umane.

Structura personalului este determinata de membrii echipei (cu pregatirea, experienta si atitudinea profesionala a acestora), procedurile care ii determina sa functioneze ca o echipa si, nu in ultimul rand, echipamentele pe care le au la dispozitie. Toate aceste aspecte se influenteaza reciproc.

Iata cateva recomandari care va pot asista atunci cand va confruntati cu complexitatea construirii unei echipe, a unei structuri corecte de personal in bucataria profesionala a propriului restaurant.

Organizare bucatarie restaurant. Structura personalului din bucataria unui restaurant: numere, roluri, cross-training

Atunci cand configurati structura de personal pentru bucataria restaurantului, este important sa decideti in primul rand de cate persoane veti avea nevoie pentru operarea acesteia. Acest aspect este valabil mai ales in bucatariile mici de restaurante, unde spatiul este limitat: o echipare eficienta a bucatariei profesionale poate ajuta la simplificarea sarcinii, dar aceasta ramane una dintre provocarile importante de rezolvat.

Intr-un scenariu optim, structura personalului din bucataria restaurantului ar include bucatari, ajutori de bucatari, preparatori si servanti pentru zona de spalare vase. De cati aveti nevoie din fiecare categorie depinde in mare parte de dimensiunea restaurantului, de tipul de bucatarie sau meniu, de serviciile pe care le ofera fiecare restaurant, precum si de procedurile si echipamentele utilizate.

Totodata, insa, o selectie eficienta de echipamente, cum ar fi cuptoarele combi, abatitoarele si gama de echipamente dinamice pentru preparare, poate fi extrem de utila in aceasta sarcina:

  • Echipamentele proiectate ergonomic sunt mai usor de operat si necesita un timp redus pentru pregatirea personalului implicat in utilizarea acestora. Acest aspect faciliteaza pregatirea incrucisata a rolurilor, astfel incat cat mai multi dintre membrii echipei sa devina capabili sa opereze fiecare echipament si sa indeplineasca orice sarcina primita. Iar acest deziderat ofera flexibilitate structurii de personal si usureaza sensibil presiunea in special asupra statiilor de lucru cu cate un singur operator;
  • In acelasi timp, echipamentele profesionale inteligente si conectate pot totodata prelua si incorpora unele dintre proceduri, astfel incat:
    • Sarcinile pot fi executate intr-un timp mai scurt;
    • Perioadele de pregatire a noului personal sunt reduse sensibil;
    • Personalul din bucatarie devine astfel mai adaptabil la o multitudine de situatii potentiale;
  • Ustensilele si accesoriile de preparare care sunt usor de spalat, sunt igienice si sigure din punct de vedere alimentar, contribuie de asemenea atat la reducerea timpului de pregatire, cat si la mentinerea spatiului de lucru, curat si ordonat.

Atunci cand alegeti structura personalului dintr-o bucatarie profesionala de restaurant, luati in considerare si rezistenta la stres!

Studiile realizate pana in prezent arata ca bucatariile profesionale sunt printre cele mai stresante medii de lucru din lume. Iar acest aspect nu poate fi ignorat la determinarea structurii necesare de personal.

Personalul ar trebui organizat astfel incat sa poate sustine perioadele de varf, fara a crea insa un spatiu aglomerat de lucru. O planificare eficienta atat a fluxurilor operationale, cat si a spatiului de lucru, precum si cultivarea unei atitudini pozitive a membrilor personalului pot de asemenea ajuta.

  • Echipamentele proiectate ergonomic, gandite pentru a asigura un spatiu de lucru conectat, pot reduce sensibil stresul inutil in structura personalului din bucataria restaurantului: miscarile si interactiunile devin astfel mai simple; automatizarea si tehnologiile incorporate in acest tip de echipamente pot astfel gestiona operatiunile de rutina, oferind personalului mai mult timp si spatiu, pentru a se concentra pe sarcini urgente sau mai importante.
  • Cateva "virtuti" pe care angajatii ar trebui sa le posede pentru a reduce stresul in structura personalului din bucataria unui restaurant:
    • Inclinatie spre ordine: a fi dezordonat incetineste procedurile si ritmul de lucru;
    • O memorie buna: respectarea rutinelor este importanta;
    • Dorinta de a invata: fiecare zi este o noua experienta;
    • Rezistenta la stres: acesta nu poate fi eliminat in totalitate.

Vedeti aici si cum puteti selecta echipamente ergonomice, cu capacitatea de inter-conectare.