0%
Necesarul de utilitati cand adaugati un nou echipament

Consultantii nostri pot oferi recomandari despre ce ar trebui sa ia în considerare operatorii atunci cand inlocuiesc sau adauga un echipament profesional in propria bucatarie.
Extinderea unei bucatarii cu echipamente de gătit noi sau mai puternice este adesea un semn al unei afaceri prospere si ca operationalul are nevoie de o crestere a productiei pentru a servi cat ma multi clienti. O noua achizitie de echipament nu este simpla, operatorii  trebuie să aiba in vedere intotdeauna capacitatea disponibila de consum utilitati in raport cu puterea de consum coroborata pentru toate echipamentele parte din operational.

Problemele pot apare atunci cand noul echipament electric depaseste capacitatea panoului electric sau a subpanelului la care este conectat. Ideal, aceasta situatie poate fi evitata in faza de proiectare / construire a unui restaurant, faza in care operatorii ar trebui să discute cu echipa de proiect calculul unei capacitati suplimentare in planurile lor de utilitati electrice. In practica insa, aceasta capacitate suplimentară este adesea ignorata sau eliminata pentru a mentine costurile in buget, ceea ce conduce in timp la probleme in operare.
Este posibil să aveți un sub-tablou de 200 amperi pentru un perete unde este amplasata linia unei bucatarii compusa prioritar din echipamente electrice. A fost proiectat astfel încât să suporte o sarcina normala de 160 amperi si ar trebui sa fie suficient; acum aduceți o friteuza care trage 50 de amperi suplimentari si dintr-o data, consumul ajunge la 210 de amperi.
Intr-o astfel de situație, echipamentul electric de pe acest panou poate sa nu functioneze deloc sau ar putea functiona defectuos, afectand negativ calitatea si siguranta alimentelor. Cand se intampla acest lucru, operatorii de alimentatie ar trebui sa angajeze un tehnician specializat care sa inlocuiasca sub-panoul cu o unitate care are o capacitate de amplificare mai mare. Noul sub-panou de capacitate mai mare poate depasi astfel capacitatea tabloului principal, impingand efectiv problema mai departe, in „amonte”. Daca se intampla acest lucru, este posibil ca operatorul de alimentatie sa fie nevoit sa inlocuiasca atat tabloul principal, cat si sub-tabloul respectiv – o operatiune costisitoare ce se poate traduce in mii de euro adaugati la investitia initiala.

Dupa ce ati cheltuit banii pe un nou echipament, nu este usor sa realizati ca trebuie sa platiti 2.000 de euro in plus cand poate intregul buget pentru achizitia echipamentului, livrare si instalare  a fost aproape de aceasta suma. Pentru a evita o astfel de situatie, se recomanda o comunicare deschisa cu furnizorul de echipamente, a carui selectie ar trebui sa ia in considerare, pe langa brand si pret, experienta acestuia in activitate si serviciile post-vanzare asigurate.

In prezent, nu toti furnizorii sunt locali, operatorii au de asemenea optiunea de a achiziona echipamentele online iar in aceasta situatie este cu atat mai imperativ ca acel furnizor sa ofere servicii post vanzare, inclusiv de asistenta tehnica in garantie si post garantie.

Asistenta furnizorilor sau a agentilor de service poate contribui la evitarea unei probleme costisitoare si la o calibrarea corespunzatoare a bugetului de investitie sau extindere.